سفارش تبلیغ
صبا ویژن

BMV Z4

دومین نسل ب ام و - زد 4 (BMW Z4) خشن تر ، عضلانی تر ، قوی تر و با اعمال تغییراتی فراوان در نمای ظاهری و مباحث فنی معرفی و قرار است به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی در سال 2009 به نمایش در آید. برای اولین بار این نسل از ب ام و در خاک کشور آلمان و در ایالت باواریا (Bavaria) که زادگاه ب ام و می باشد تولید می گردد. همچنین در زد 4 (Z4) جدید از سقف تاشو فلزی (Hardtop) استفاده شده که در مجموع به میزان 100 کیلوگرم سنگین تر از نسل پیشین خود می باشد . مهندسین کمپانی جدید ترین سیستمهای رفاهی ، امنیتی را برای این خودرو در نظر گرفتند بطوریکه سیستم آی درایو (i Drive) نیز برای نخستین بار بر روی این مدل نصب گردیده است. ب ام و - زد 4 مدل 2009 به میزان 148 mm بلندتر و 9 mm پهن تر شده است . سه تریم (Trim) برای این نسل از ب ام و - زی 4 در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به پیشرانه 3 لیتری با توان 258 اسب بخار اذعان داشت . از رقبای این خودرو نیز می توان به مرسدس بنز - اس ال کی (Mercedes benz-SLK) و پورشه - باکستر (Porshce Boxter) اشاره کرد.




» نظر

اولین لامبورگینی رونتون در لاس وگاس

سلام:(این مطلب جدید نیست!!)


یکی از بیست خودروی لامبورگینی رونتون با تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی وارد شهر لاس وگاس امریکا شد. خلاصه و مفید بگم که اولین خود ردروی رونتون در یک حراجی در شهر لاس وگاس با قیمت 2 میلیون دلار به دست صاحب ثروتمند خود رسید.


 عقربه ساعت عدد 10 را نشان میدادکه بعد چند ساعت انتظار یک کامیون باری نسبتاً بزرگ که یک بسته چوبی بزرگ را حمل می کرد جلو پارکینگ گمرک ایستاد و به آرامی و با کمک مسئولین شرکت لامبورگینی و تعدادی از مسئولین به آرامی جعبه بزرگ چوبی را بر روی زمین گذاشت.جعبه ای که بر روی آن آرم و نوشته شرکت لامبورگینی حک شده بود. همه می دونستند که درون این جعبه چیست!! یک دستگاه رونتون.


ابتدا با استفاده از وسایل و ابزار مخصوص سقف جعبه را باز کردند وقتی از بالا به درون جعبه نگاه می کنید،ممکن است که از تعجب خشکتان بزند. خودرویی که با پوشش مخصوص سفید رنگ پوشیده شده بود. بعد از سقف مسئولین قسمت عقب و بعد از آن قسمت های کناری و جلوی جعبه را باز کردند تا تمامی افرادی که در آنجا حضور داشتند شاهد بسته بندی زیبای این خودرو توسط شرکت لامبورگینی باشند. زمانی که این خودرو را آوردند یک گروه پلیس به سرعت خود را به آنجا رساندن تا تدابیر امنیتی لازم را اجرا کنند.


چادر سفید رنگ این خودرو که در بعضی از قسمت ها مانند ورودی های هوای جلو،عقب و طرفین خودرو دارای سوراخ های فراوانی بود باید با دقت هرچه تمام تر باز می شد. به همین دلیل مسئولین مجبور شدند تا از دستکش های مخصوص و ضد خش استفاده کنند. تا در هنگام برداشتن چادر از روی این خودرو گرانقیمت خط و خشی بر روی بدنه ی زیبای این گاو وحشی نیفتد. به آرامی چادر را برداشته و مسئولین لامبورگینی به سرعت و بادقت فراوان تمامی قسمت های این خودرو را نگاه میکنند تا شاید خط و ضربه ای بر روی این خودرو افتاده باشد و آن را شناسایی کنند بعد از آن خودرو را روشن میکنند که صدای اگزوز قوی این خودرو تا شعاع 2کیلومتر به گوش می رسد. آرام و با احتیاط خودرو را حرکت میدهند و بر روی زمین قرار میدهند.


قیمت این خودرو 4/1 میلیون دلار است که در حراجی به مبلغ 2میلیون دلار فروخته شد، این اولین لامبورگینی رونتونی بود که به دست صاحب خود رسید. و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که 19 رونتون دیگر کی به دست صاحبان خود خواهند رسید.


لازم به ذکر است که به این نکته اشاره کنم که شرکت لامبورگینی از این مدل 2عدد برای خودش ساخته است که در موزه خود نگه داری می کند.


همانطور که میدانید رونتون را بر مبنای مورسیه لگوLP640 ساخته اند. رونتون دارای حداکثر سرعتی معادل 340 کیلومتر در ساعت است همچنین دارای 650 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد این گاو وحشی در مدت زمان 4/3 ثانیه صورت میگیرد.







» نظر

ماشین

به نام خدا

 

 

سلام من امروز می خوام نسل جدید تویوتا پرادو را به شما معرفی کنم این ماشین از همه لحاظ نیاز های شما را بر طرف می کند و جزو اس یووی بزرگ قرار دارد و دارای کارایی چون ایر بگ.کروز کنترل .یخچال.گرمکن صندلی های جلو وعقب .ریل سقف.صندلی های برقی ردیف سوم.سنسور پارک جلو و عقب.وسیستم تعلیق کی دی سی.و دارای حجم 6 سیلندرقیمت ان 93میلیون است   4500Ccموتور

تست تویوتا پرادو 2010 در توکیو


سلام دوستان


از نظرات و پیشنهادات مفید شما متشکرم! قابل توجه پرادو سوار ها و تویوتا دوستان


عزیز بالاخره پس از ماه ها انتظار نسل چهارم لندکروز پرادوی تویوتا معرفی شد!!!


نسل اول از سال 198?-1990 ، نسل دوم از 1992-1997 و تولید نسل سوم از سال  


2003 آغاز گردید و تا سال 2009 میلادی ادامه داشت و  با توجه به دارا بودن طرحی


ساده و محافظه کارانه و در عین حال زیبا و همه پسند، طراحی ماندگار تری نسبت


 به سایر مدل های مطرح تویوتا داشت و در طول این ? سال حتی فیس لیفت minor


هم نشد!!


اکنون که نسل چهارم با عنوان مدل 2010 در بسیاری از کشورها صادر میشود امید


است که شرکت ایرتویا نیز هر چه زودتر اقدام به عرضه ی آن در کشور نماید.


طراحی این نسل از پرادو متناسب با خط مشی جدید کمپانی تویوتا در طراحی ظاهری


و طراحی داخلی شکل گرفته است و شباهت زیادی به مدل Landcruiser جدید دارد و


البته جوان پسندتر و جمع و جورتر از آن است و زمختی لندکروز زا ندارد و در عین حال


یادآور نسل پیشین پرادو است و اصالت ژاپنی خود را حفظ نموده است.


طراحی داخلی آن زیبایی طرح بدنه را ندارد و شباهت های بسیاری به مدل های جدید


لکسز مانند مدل RX دارد که همه پسند نیست و طرح غریبی دارد. ظرفیت مدل 5 درب


7 نفر بوده و دارای سه ردیف صندلی است. مدل VX-L کامل ترین تیپ پرادو است و با


پیشرانه 6 سیلندر عرضه می شود که ارتقا یافته موتور قبلی بوده و مصرف کمتری نیز


دارد. به دنبال پرادو 2010 مدل Lexus GX جدید به زودی در بازار امریکا و اروپا عرضه خواهد


شد که طبعآ گران تر و البته مجهزتر خواهد بود.


سلام . عکسهای لامبورگینی مورسیه لاگو و دوج وایپر درتهران ، زینت بخش این پست از وبلاگ هستند .









» نظر

زول ورن

aژول ورن نویسنده ی فرانسوی معروف ترین چهره در خلق داستان های علمی –تخیلی است.رمان های معروف او عبارتند از پنج هفته در بالن.بیست هزار فرهنگ زیر دریا.د.ر دنیا در 80 روز و سفر به مرکز زمین .    داستان های اخیر شرح سفر خیالی نوجوانی به نام (اگزل)به اعماق زمین است.


» نظر

شعر شمس الدین محمد جوینی

یک نصیحت بشنو از من کاندر ان نبود غرض

چون کنی رای مهمی تجربت از پیش کن

 

 

طاعت و فرمان حق بر شفقتی بر خلق کن

در همه حال این دو نیت راشعار خویش کن

 

 

اب در حلق کریمان از کرم چون نوش ریز

موی بر اندام خصم از بیم هم چون نوش کن

 

 

گر تکبر می کنی با خواجگان سفله کن

ور تواضع می کنی با مردم درویش کن        

{شمس الدین محمد جوینی }

 


» نظر