سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رقابتی جذاب میان سدان های نیمه لوکس (بنز)-(لکسوس)-(ب ام و)

ImageHost.org

برای مسافرت کدام را انتخاب می کنید؟

برای خرید یک خودروی سدان خانوادگی نیمه‌لوکس، معیارهای فراوانی نظیر قیمت، امکانات، طراحی ظاهری، نام برند، شرکت سازنده، قیمت بازار دست دوم و ... را باید در نظر گرفت.

در حال حاضر سه خودروی مرسدس‌بنز Cکلاس، ب‌ام‌و سری سه و لکسوس IS300 که به عنوان رقیب و همکلاس یکدیگر به حساب می‌آیند در کشور از طرفداران فراوانی برخوردار هستند.

در این شماره در نظر داریم این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا برای خرید، بهترین گزینه را انتخاب کنیم. البته لازم به ذکر است که هر کدام از این سه خودرو برتری‌های خاص خود را دارند که در نوع خود چشمگیر و قابل توجه است.

به لطف یکی از دوستان توانستیم این سه خودرو را در کنار یکدیگر جمع کنیم. در ادامه این مطلب تا جایی که امکان دارد به بررسی فنی این سه خودرو و مقایسه یکدیگر پرداخته‌ایم.

طبق قرار قبلی، رأس ساعت 3 در خیابان اصلی ولنجک منتظر حضور خودروها هستیم. با ورود هر سه خودرو قصد داشتیم تا آزمایش در همان منطقه انجام بدهیم اما شلوغ‌بودن خیابان‌های منطقه ما را مجبور کرد تا به مکان همیشگی در شهرک غرب برویم. ترافیک کلافه‌کننده اتوبان چمران باعث شد زمانی که به خیابان‌های خلوت و پهن شهرک رسیدیم کمی پدال گاز خودروها را بیشتر لمس کنیم. ادامه این شیطنت بازی تا مکان موردنظر طول کشید که البته این حرکت خطرهای خاص خود را نیز در پی داشت.

خودروهای مورد استفاده در این آزمایش، مرسدس‌بنز C280، لکسوس IS300 سدان و ب‌ام‌و 330I بود، لازم به ذکر است که در آخرین لحظات مالک خودرو ب‌ام‌و 325i-2009 از حضور در این آزمایش انصراف داد و ما مجبور شدیم رقیب قوی‌تری برای بنز و لکسوس پیدا کنیم. البته این رقیب در بخش فنی یک سر و گردن بالاتر از دو خودروی دیگر بود ولی از نظر سال تولید و امکانات حرفی برای گفتن نداشت.

ImageHost.orgImageHost.orgImageHost.org

کار را با لکسوس IS300 شروع کردیم. در چند شماره قبلی گزارشی در مورد نمونه IS300C برای شما مخاطبین گرامی به چاپ رساندیم. نمونه کروکی 2+2 که از هر نظر جوابگوی جوانان علاقه‌مند به خودرو بود و حالا نوبت به نمونه سدان خانوادگی می‌رسد. IS300 از یک پیشرانه شش سیلندر با آرایش Vشکل برخوردار است. این پیشرانه که دارای 24 سوپاپ و حجم دقیق 2995 سی‌سی (سه لیتری) است قادر به تولید 228 اسب‌بخار قدرت در دور 6200 دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن‌متر در دور 4400 دقیقه است.

سوار خودرو می‌شویم. کابین IS300 بسیار شیک و زیبا و لوکس طراحی شده است. داخل کابین علاوه بر حس اسپرت ‌بودن، حس لوکس ‌بودن را در شما ایجاد می‌کند. چیزی که در دو خودروی دیگر به چشم نمی‌آید. صندلی‌های چرم با رنگ کرم و رنگ‌بندی زیبای داخل کابین حس خوبی را به سرنشینان القا می‌کند. قسمت بالایی کابین از جمله داشبورد، پشت صندلی‌ها، قسمتی از تودری‌ها و غربیلک فرمان به رنگ خاکستری تیره طراحی شده اند.دیگر قسمت‌ها نیز به رنگ کرم هستند که حس لوکس‌بودن در کابین با این رنگ‌بندی نمایان‌تر شده است. در IS300 همه چیز سر جایش قرار دارد. کنسول یک دست با چیدمان دقیق و زیبا راحتی کار کردن با دکمه‌ها را آسان‌تر کرده است. اما برای بار اول همانند IS-C باید برای کار کردن با ادوات و کنترل‌ها کمی وقت و دقت صرف کنید.قسمتی از تودری‌ها و کنسول مرکزی از چوب طبیعی مرغوب تهیه شده است. در بالاترین قسمت داشبورد دریچه‌های تهویه هوا قرار دارد.

LCD لمسی هفت اینچی در پایین دریچه‌های تهویه هوا قرار گرفته است که در طرفین آن کلیدهای دسترسی به سیستم GPS، سیستم صوتی و منوی اصلی قرار گرفته است. در میان سیستم صوتی و LCD دکمه‌های تنظیم تهویه هوا و گرمکن آینه‌ها قرار دارد که ساعت دیجیتال و چراغ هشداردهنده نیز در این قسمت قرار گرفته است.

در پایین‌ترین قسمت شما می‌توانید سیستم صوتی و تصویری پیشرفته مارک لونیسون را کنترل کنید. این سیستم پیشرفته صوتی مجهز به 14 بلندگو و DVD چنجر شش تایی است که این شرکت تنها از لکسوس پشتیبانی می‌کند. بر روی کنسول مرکزی نیز علاوه بر جعبه‌دنده شش سرعته فوق هوشمند کلیدهای تنظیم گرما و سرمای صندلی‌های جلو قرار دارد. همچنین قسمتی برای قرار دادن دسته کلید و تلفن همراه تعبیه شده است.

در قسمت عقب نیز راحتی سرنشینان بیشتر از هرچیز برای لکسوس اهمیت داشته، فضای کافی برای پا و همچنین ارتفاع مناسب سقف برای قرارگیری افراد بلند قد در عقب خودرو از نشانه‌های آن است. همچنین علاوه بر استفاده از زیرآرنجی در این قسمت شما می‌توانید به کمک دریچه تعبیه شده به صندوق بار 378 لیتر دسترسی پیدا کنید و یا برای رفتن به اسکی، چوب اسکی های خود را در آنجا قرار دهید.

در قسمت جلو و بر روی سقف دکمه‌های تنظیم سقف برقی، چراغ مطالعه و چراغ نقشه‌خوان با لامپ‌های LED قرار دارد، همچنین برای قرار دادن عینک آفتابی خود در این قسمت جایی تعبیه شده است.

نوبت به رانندگی با سامورایی می‌رسد. بر روی صندلی برقی که دارای سه حافظه و قابلیت تنظیم در 10 جهت است قرار می گیریم. صندلی‌ها نیز دارای حالت تنظیم یکپارچه با آینه‌ها و فرمان تلسکوپی هستند که راحتی فراوانی را برای راننده به ارمغان آورده است. زمانی که بر روی صندلی‌ها قرار می‌گیرید بدنتان به خوبی در آن جای می‌گیرد اما باریک بودن صندلی‌ها راحتی چندانی را برای شما ندارد (البته نسبت به دو رقیب دیگر).

بر روی داشبورد دکمه «Start» قرار دارد، پدال ترمز را گرفته و دکمه را فشار می‌دهیم. پیشرانه IS به آرامی و با صدایی نسبتاً بم روشن می‌شود. ترمز دستی پدالی را خوابانده و جعبه‌دنده را در حالت «D» قرار می‌دهیم و حرکت را آغاز می‌کنیم.

خودرو با نرمی حرکت می‌کند و مثل همیشه پیشرانه لکسوس بی‌صدا ظاهر می‌شود. رانندگی با لکسوس IS بسیار لذت‌بخش و بدون خستگی است. سواری با لکسوس برای هر سنی مناسب است. هم جوانان مشکل‌پسند و هم افراد میانسال می‌توانند از سواری IS لذت ببرند.عایق بندی و کیفیت کابین بسیار راضی کننده است و شما در حین حرکت با سرعت های بالا هیچ صدای اضافی را نخواهید شنید.

فرمان اسپرت با پوشش چرم به خوبی در دستانتان قرار دارد و با کوچک‌ترین اشاره‌ای عکس‌العمل مناسبی از خود نشان می‌دهد. شتابگیری اولیه IS قابل قبول است اما در ادامه کار انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. IS در حالت استاندارد قادر است از حالت سکون تنها ظرف مدت زمان 7/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست یابد که این عدد را باید مدیون پیشرانه قدرتمند و وزن 1645 کیلوگرمی خود باشد اگرچه شتاب IS از دو خودروی دیگر کمتر است اما نسبت به پول پرداختی قابل قبول است.

طول 4575 میلی‌متری، عرض 1800 میلی‌متری و ارتفاع 1425 میلی‌متری در کنار فاصله بین دو محورهای جلو و عقب در اندازه 2730 میلی متری باعث شده علاوه بر دراختیار قرار داشتن فضای کافی تسلط خوبی بر روی جاده داشته باشید. به لطف آینه‌های بزرگ میدان دید خوبی در حین رانندگی در اختیارتان قرار دارد. دکمه Active Power را فعال می‌کنیم، با این کار سیستم تعلیق به همراه فرمان سفت‌تر شده و عملکرد اسپرت‌تری را برای شما به همراه دارد، با این سیستم شما می‌توانید از شتابگیری بالاتر و عملکرد اسپرت خودرو بهره‌مند شوید.

جعبه‌دنده را در حالت «S» یا همان «Sport» قرار می‌دهیم و تعویض‌دنده‌ها را از روی پدال‌های پشت فرمان انجام می‌دهیم. سرعت خودرو را افزایش می‌دهیم و به مرز 60 کیلومتر می‌رسانیم، در این حالت پدال گاز را محکم‌تر فشار می‌دهیم و عقربه دورسنج را به محدوده خط قرمز می‌رسانیم. دور موتور به مرز 7000 می‌رسد و با لرزش جزئی پیشرانه و چراغ هشدار پشت آمپر روبه‌رو می‌شوید. در این لحظه به کمک پدال پشت فرمان دنده را تعویض می‌کنیم. تنها در این لحظه است که صدای پیشرانه دلنشین‌تر و اسپرت‌ترشنیده می‌شود.

سرعت خودرو را به مرز 120 می‌رسانیم، فرمان مجهز به سنسور سرعت در این سرعت سفت‌تر شده تا هندلینگ و پایداری خودرو افزایش یابد. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده مجهز به سیستم‌های ایمنی ABS، VSC و EBB به خوبی خودرو را متوقف می‌کند اما این ترمزها نسبت به مرسدس بنز مورد آزمایش عملکرد ضعیف تری داشته. IS با ابعاد مناسب، تجهیزات و امکانات کامل و مصرف سوخت مناسب و دریافت پنج ستاره ایمنی Euroncap گزینه مناسبی برای خرید است.

نوبت به مرسدس‌بنز C280 می‌رسد. با ورود به کابین حس اسپرت‌بودن با توجه به رنگ‌بندی داخلی و پوشش صندلی‌ها به شما دست می دهد. تنها بخشی از کنسول مرکزی و تودری‌ها از کروم تهیه شده است و بقیه قسمت‌های داخلی کابین نظیر داشبورد، غربیلک فرمان و... به رنگ مشکی درآمده‌اند.کیفیت کابین و قطعات مورد استفاده در C280 به نسبت دو خودروی دیگر در سطح پایین قرار دارد که این موضوع برای مالک خودرو با توجه به رقم پرداختی بالا کمی دور از انتظار بود.

داشبورد، تودری‌ها و کنسول مرکزی از نوعی پلاستیک فشرده شده تهیه شده است که نسبت به رقم پرداختی خودرو قابل قبول نیست. طراحی کابین زیبا و اسپرت است اما همان‌طور که گفته شد تنها حس اسپرت‌بودن به سرنشینان القاء می‌شود.کابینC ساده و دارای طراحی معمولی است و نسبت به IS از جذابیت کمتری برخوردار است.

در بالاترین قسمت یک مانیتور تاشو قرار دارد که در پایین آن دو دریچه تهویه هوا و دکمه ESP و چراغ هشداردهنده قرار گرفته. در پایین آن شما می‌توانید به سیستم صوتی و تلفن همراه دسترسی داشته باشید. در پایین‌ترین قسمت دکمه‌ها و ادوات تنظیم سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. در جلوی زیرآرنجی یک ماوس قرار دارد که با آن می‌توانید رادیوCD، سیستم جهت‌یاب ماهواره‌ای GPS و ... را تنظیم کنید. با قرار گرفتن بر روی صندلی‌های اسپرت و پهن Cکلاس احساس بهتری نسبت به IS دارید. صندلی‌های پهن Cکلاس شاید حس اسپرت‌بودن را چندان القا نمی‌کنند اما راحتی و آسایش در طول سفر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده تا لذت رانندگی دوچندان شود.

پیشرانه را به کمک دکمه «Start» روشن می‌کنیم. پیشرانه با صدایی جذاب‌تر و دلنشین‌تر روشن می‌شود. جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک را در حالت «D» قرار داده و پدال دستی، ترمز دستی را خلاص می‌کنیم و حرکت خود را آغاز می‌کنیم.

C280 دارای یک پیشرانه شش سیلندر Vشکل به حجم دقیق 2996 سی‌سی و قدرت 231 اسب‌بخار در دور 6000 دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن‌متر در دور 2500 الی 5000 دقیقه است.درحین حرکت صدای پیشرانه در دورهای بالا به گوش می رسید و صدایی پرطنین تر به داخل کابین نفوذ می کرد. پیشرانه کاملاً گوش به فرمان شماست و شتاب بهتری نسبت به IS دارد. رانندگی با C280 نیاز به کمی دقت و مهارت دارد، زیرا باید تسلط کاملی بر روی این خودرو استثنایی داشته باشید تا علاوه بر رانندگی خوب، لذت سواری یک خودروی آلمانی را بچشید.

C280 دارای طول 4585 میلی‌متر، عرض 1770 میلی‌متر و ارتفاع 1447 میلی‌متر است. همچنین با توجه به فاصله بین محور جلو و عقب در اندازه 2760 فضای بسیار مناسبی در اختیار سرنشینان قرار گرفته است و برای سرنشین سوم در ردیف عقب فضای مناسبی وجود دارد.بزرگ بودن کابین Cباعث می شد تا برای افراد بلند قد هیچ مشکلی درکابین بوجود نیاید. فضای داخلی Cکلاس نسبت به دو خودروی دیگر راحت‌تر و بزرگ‌تر است. مخصوصاً وجود سقف پانوراما کابین را روشن‌تر و دلبازتر کرده است. فرمان Cکلاس خوش‌دست‌تر و اسپرت‌تر از IS است اما نرمی و راحتی IS را ندارد.

همچنین نبود پدال‌های پشت فرمان از لذت رانندگی کاسته است که تنها برروی مدل ها AMG نصب می شود. پیشرانه از عملکرد خوبی برخوردار است و تعویض دنده‌ها در محدوده قرمز به سرعت صورت می‌گیرد. C280 در حالت استاندارد تنها نیاز به زمان 2/7 ثانیه دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.از همان ابتدای حرکت حالت رانندگی را بروی S(اسپرت) انتخاب می کنیم،در این حالت سیستم تعیلق و فرمان کمی سفت تر شده و تعویض دنده ها در دورهای6000تعویض می گردد.شتاب اولیهC280 بسیار خوب است و نسبت به لکسوس IS از عملکرد بهتری برخوردار است.سرعت خودرو را به مرز80 کیلومتر می رسانیم و پدال گاز را مجدداً فشار می دهیم،معکوس به موقع جعبه دنده سرعت خودرو را به خوبی افزایش داد اما شتاب خودرو به خاطر وزن 1575 کیلوگرمی آن در ادامه پایین تر است.

خودرو در سرعت‌های بالا بسیار نرم و بی‌صدا حرکت می‌کند و عبور از دست‌اندازهای خیابان به لطف سیستم تعلیق آن با کمترین ضربه وارد شده به کابین صورت می‌گیرد. تنها ایراد اساسی که می‌توان از C280 گرفت قیمت بالا، امکانات و تجهیزات کمتر نسبت به IS است. همچنین کیفیت پایین کابین نسبت به دو خودرو دیگر کاملاً مشهود است.

مرسدس‌بنز گزینه بسیار مناسبی برای افراد میانسال جهت داشتن آخر هفته خوب است،خودرویی کاملاً اسپرت با قابلیت های استفاده روزمره که در دو خودروی دیگر نیز به چشم می خورد.C280 با توجه به پیشرانه نسبتاً ضعیف نسبت به مدل قوی تر خود یعنیC350 گزینه مناسبی برای جوانان به  حساب نمی آید.

آخرین خودرو و قدرتمندترین در گروه ب‌ام‌و 330i است. این خودرو که مدل 2006 بوده، قیمت درآمده برای مالک در حدود 82 میلیون تومان طبق گفته وی است. کابین 330i نسبت به دو خودروی دیگر کمی قدیمی‌تر است. اما رنگ‌بندی آن متفاوت‌تر از دو خودرو است. صندلی‌ها و بخشی از تودری‌ها با پوشش چرم به رنگ قهوه‌ای مزین شده است. قسمتی از داشبورد، کنسول مرکزی و تودری از کروم تهیه شده و دیگر قسمت‌ها نظیر داشبورد و غربیلک فرمان به رنگ مشکی در آمده است.

زمانی که وارد کابین می‌شوید با توجه به رنگ‌بندی داخلی، اتاق به نظرتان تنگ و کوچک می‌رسد اما با توجه به ابعاد 4520 میلی‌متری طول، 1817 میلی‌متری عرض، 1421 میلی‌متری ارتفاع و 2761 میلی‌متری فاصله محورها زمانی که برروی صندلی ها قرار می گیرید فضای اصلی و جادار کابین مشخص می شود. بر روی داشبورد دریچه‌های تهویه مطبوع قرار دارد که در وسط آن دکمه سیستم DTC (کنترل دینامیکی نیروی رانشی)، قفل شیشه‌ها و چراغ هشداردهنده قرار دارد.

سیستم ایرکاندیشن و سیستم صوتی در این قسمت از روی داشبورد جدا شده است. سیستم صوتی ب‌ام‌و متشکل از رادیو CD به همراه شش عدد بلندگو در کنار چنجر شش تایی است. سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و فیلتر هوا نیز در پایین‌ترین قسمت کنسول مرکزی قرار دارد.

پشت فرمان قرار می‌گیریم و برای رانندگی آماده می‌شویم. آینه‌ و صندلی را تنظیم می‌کنیم. پیشرانه 330i برخلاف دو خودروی دیگر کاملاً معمولی و توسط سوئیچ روشن می‌شود. صدای پیشرانه کاملاً متفاوت‌تر و پرطنین‌تر است. مخصوصاً زمانی که چند نیش گاز بر روی پدال گاز وارد می‌کنید و صدای سیستم اگزوز در دورهای آغازین کاملاً گوش را نوازش می دهد.

دنده را در حالت «D» قرار داده و ترمز دستی را خلاص می‌کنیم. همان‌طور که گفته شده 330i از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر از لکسوس و بنز است در این آزمایش برای برابری میان سه خودرو بهترین گزینه ب ام و 325 بود که مالک خودرو در آخرین لحظات از حضور در این آزمایش انصراف داد.. 330i دارای قلب تپنده شش سیلندر با آرایش همیشگی خطی است. این پیشرانه سه لیتری 24 سوپاپه قادر است در دور موتور 6100 دقیقه قدرتی معادل 272 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن‌متر را در دور موتور 2750 الی 3000 دقیقه تولید کند که یکی از عوامل برتری و بالا بودن شتاب خودرو در اختیار قرار دادن چنین گشتاور در این دور موتور است.

حرکت خود را آغاز می‌کنیم، کابین کاملاً بی‌صدا است اما نه به اندازه IS. سیستم تعلیق 330i از عملکرد نرم‌تری برخوردار است و ضربات وارده به کابین به نسبت C280 کمتر حس می‌شود. اما در قیاس با IS کمی پر سر و صدا است و بهتر است C280. فرمان به خوبی در دستانتان قرار دارد و با کوچک‌ترین حرکت عکس‌العمل نشان می‌دهد.بدون هیچ اغماضی باید قبول کرد که هندلینگ ب ام و بهتر از دو خودروی دیگر است.

سرعت خودرو را به مرز 80 کیلومتر می‌رسانیم و با وقفه‌ای طولانی دوباره پدال گاز را فشار می‌دهیم. جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک با یک معکوس به خوبی سرعت خودرو را افزایش داده و با تعویض‌دنده در دور موتور 6100 به خوبی سرعت و شتاب خودرو را افزایش داد. رسیدن به سرعت 120 کیلومتر چندان مشکل نیست و همانند دو خودروی دیگر به هیچ‌وجه چنین سرعتی قابل احساس نیست که تنها با صدای ضعیف هشدار دهنده سرعت می توانید بفهمید سرعتتان بیش از 120 کیلومتر درساعت است.

حرکت با چنین سرعتی در ب‌ام‌و به خوبی کنترل می‌شد، در مرسدس‌بنز خودرو کاملاً به گوش به فرمان است و در لکسوس هر چه تعریف کنیم باز هم کافی نیست. پدال گاز و ترمز، فرمان، پیشرانه و جعبه‌دنده در لکسوس کاملاً هماهنگ هستند و لذت رانندگی را دوچندان کرده است.لذتی که به جرأت می توان گفت در دو خودروی دیگر نمی توان یافت.

330i با وزنی در حدود 1570 کیلوگرم قادر است در حالت استاندارد طی مدت زمان 3/6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین با توجه به استفاده از محدودکننده الکترونیکی سرعت حداکثر سرعت این خودروی سدان خانوادگی 250 کیلومتر اعلام شده است. 330i نیز توانسته از سازمان و ایمنی Euro NCAP پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت نماید تا آسایش و ایمنی سرنشینان را کاملاً تضمین نماید.

بعد از رانندگی جداگانه با سه خودرو نوبت به آزمایشی همزمان و رقابتی جذاب میان خودروها می‌رسد. مدت زمانی در حدود یک ساعت و نیم فقط به انجام این آزمایش میان سه خودرو صرف شد.هر سه خودرو را در کنار هم قرار می دهیم،با تکان دادن دست حرکت را آغاز می کنیم.درهمان ابتدای کار این ب ام و 330 بود که از دوخودروی دیگر پیش افتاد،در شتاب اولیه ب ام و با اختلاف قابل توجهی از مرسدس بنز پیش افتاد در همین لحظه بود که لکسوس خود را چند متر عقب تر از مرسدس بنز دید اما هرچه برروی پدال گاز فشار وارد کردیم گویی هیچ فایده ای نداشت و لکسوس عقب تر از مرسدس بنز بود.همچنین مرسدس بعد از عبور از سرعت 100 کیلومتر گویی جان تازه ای گرفته و میل زیادی به افزایش سرعت داشت.چندین متر جلو تر ب ام و همچنان به یکه تازی خود ادامه می داد و بدون توجه به اتفاق های پشت سر خود به انتهای مسیر نزدیک می شد.با نزدیک شدن به انتهای مسیر پدال ترمز را محکم فشار می دهیم،لکسوس به خوبی متوقف می شود و بدون هیچگونه تکان و لرزش در کابین خودرو متوقف می شود.اما تنها نکته ای که در IS300 کمی گریبان گیر خواهد شد سیستم ترمز است که برای آنکه بتوانید خودرو را سریع تر کنترل و متوقف کنیم باید پدال گاز را محکم تر فشار دهیم.دور بعد را آغاز می کنیم و تعویض دنده ها را به صورت تیپ ترونیک یا همان دستی انجام می دهیم.در این بخش تنهاترین خودرو لکسوس بود که از پدال های پشت فرمان بهرمند بود،آغاز حرکت و باز هم یکه تازی ب ام و،اما میان دو خودروی دیگر داستان فرق می کرد،تا سرعت 80 کیلومتر لکسوس و مرسدس بنز پایاپای یکدیگر حرکت می کنند اما در ادامه این مرسدس است که با اختلاف بسیار ناچیزی از لکسوس پیشی می گیرد.پیروزی میدان از نظر فنی تنها مختص 330i است،خودرویی که دارای گشتاور تولیدی 320 نیوتن متر در دور موتور 2750 دقیقه است،چنین گشتاوری در این دور موتور از عوامل اصلی محسوب می شود که خودرو از شتاب اولیه بالایی برخوردار خواهد شد.اما در پشت سر ب ام و، مرسدس بنز با گشتاور تولیدی 300 نیوتن متر در دور موتور 2500 از شتاب بالایی نسبت به لکسوس برخودرار است،تعویض سریع دنده ها و قدرت 231 اسب بخار باعث گردید C280 در بسیاری از مراحل آزمایش لکسوس را در پشت سر خود می دید.300 نیوتن متر گشتاور در دور موتور بالای 4400 برای لکسوس باعث تا این این خودرو از مرسدس کمی عقب تر بماند.البته قدرت پیشرانه لکسوس که 281 اسب بخار است نیز چندان توفیقی برای پیروزی لکسوس در میدان نداشت.Hosted by ImageHost.org Hosted by ImageHost.orgHosted by ImageHost.orgHosted by ImageHost.org


» نظر