سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین

2008 TOYOTA Land Cruiser
[فقط کاربران ثبت نام شده می توانند لینک ها را مشاهده کنند . برای ثبت نام کلیک کنید...]
تویوتا لندکروز جز اس یو وی هایی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد . راحتی - ابهت - قدرت و کیفیت بالای این خودرو سبب شده تا اکثر کسانی که توانایی لازم برای خرید این خودرو را دارند به سراغش بیایند .
اما لندرکروزی که هم اکنون این قدر بزرگ و پرابهت است در دهه ی ?? و ?? خودروی دو در کوچکی بیش نبود .
شرکت تویوتا در دهه ی ?? ابعد لندکروز را بزرگتر نمود و گونه ی چهاردر آن را تولید کرد که در رده ی اس یو وی های متوسط (Mid size ) جای میگرفت .
از آن زمان به بعد ابعاد لندکروز پیوسته رشد داشته تاکنون که مدل فیس لیفت شده ی این خودرو عرضه میشود . این خودرو نسبت به نسل قبل 6 سانتیمتر در طول و 3 سانتیمتر در عرض بزرگتر شده است .
طراحی خارجی نسل جدید لندکروز در قسمت چراغ های جلو کمی نسبت به قبل تغییر کرده و از حالت مستطیلی بودن آن کاسته شده است . فرم چراغ های عقب این خودرو نیز دیگر عمودی نیست بلکه حالت افقی به خود گرفته است .
در کل نمای لندکروز مدرن تر شده و خطوط آن جذاب تر به نظر میرسد ولی نمای جلوی آن خیلی زیبا از آب در نیامده و هنوز کهنه به نظر میرسد .
موتور این خودرو همان موتوری است که در مدل توندرا نصب شده است . 7/5 لیتر حجم به همراه 8 سیلندر وی شکل . که مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و 381 اسب بخار نیرو تولید میکند . حداکثر گشتاور این موتور نیز برابر 401 پوندفوت میباشد .
گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته اتوماتیک میباشد . ضمن این که این خودرو به سیستم قفل دیفرانسیل نیز مجهز است که با کلیدی قابل روشن و خاموش کردن میباشد .
نیرو نیز همیشه به چهارچرخ منتقل میگردد .
[فقط کاربران ثبت نام شده می توانند لینک ها را مشاهده کنند . برای ثبت نام کلیک کنید...]
برای متوقف شدن این خودروی غول پیکر یک دیسک 4/13 اینچی در جلو و 6/13 اینچی در عقب تعبیه شده است .
وزن مدل 2008 لندکروز برابر 3855 کیلوگرم میباشد ! و 718 کیلوگرم نیز حداکثر ظرفیت حمل بار و مسافر آن میباشد .
لندکروز جدید از لحاظ تجهیزات ایمنی بسیار غنی و پربار است به طوریکه برای این خودرو 10 ایربگ در نظر گرفته شده است
از تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز میتوان به مونیتور نمایش فشار باد لاستیک ها - سیستم کمکی پارک - سیستم ترمز ضد قفل - سیستم کنترل کششی - نیروی کمکی ترمز و سیستم کنترل پایداری نام برد .
شرکت تویوتا قصد دارد از تویوتا لندکروز به طور رسمی در موتورشو سیدنی ( استرالیا ) پرده برداری کند .
پیش بینی میشود قیمت این خودرو 7000 دلار بیش از مدل قبلی باشد .
پایان سخن :
با توجه به این که این خودرو در داخل کشورمان نیز عرضه میشود در صورت عرضه ی این خودرو به زودی شاهد ورود آن به بازار کشور خواهیم بود . البته با توجه به افزایش قیمت 6 ملیون تومانی آن در کشور مبداء بدیهی است که این خودرو افزایش قیمت بیشتری را در داخل تجربه خواهد کرد .


» نظر