سفارش تبلیغ
صبا ویژن

BMV X5

شرکت ب ام و قصد دارد تا در نمایشگاه ژنو که از ? - ?? مارس برگزار میشود این خودرو را معرفی کند .
پس از معرفی خودروهای مختلف از خانواده ی " حرکت پربازده " یا همان efficient dynamics این بار نوبت به مدل محبوب X5 رسیده تا بازدهی بیشتر و مصرف کمتری نسبت به انواع عادی داشته باشد .

در ظاهر به جز رنگ سفید که بر روی آن شعار ب ام و نوشته شده به همراه تغییر رینگ ها چیز جدیدی مشاهده نمیشود . البته تغییر این رینگ ها نیز بی دلیل نبوده چرا که به گونه ای طراحی شده اند تا حداقل مقاومت در برابر هوا را داشته باشند . شاید در نگاه اول این رینگ ها خیلی موثر به نظر نرسند ولی در واقعیت تاثیر محسوسی در کاهش مصرف سوخت دارند .
به مهم ترین قسمتی میرسیم که این خودرو در آن دچار تغییر شده : نیروی محرک این خودرو از یک موتور 2 لیتری دیزل و یک موتور الکتریکی تامین میشود .
موتور دیزل این خودرو به دو توربوشارژر مجهز شده و از نسل سوم موتورهای " کامون ریل " یا ریل مشترک میباشد . قدرت این موتور برابر 204 اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر 400 نیوتون متر میباشد که بین دور موتور 2000 تا 2250 به دست می آید .
یک موتور الکتریکی کوچک که 20 اسب بخار نیرو و 210 نیوتون متر گشتاور تولید میکند در زیر موتور دیزلی قرار دارد تا بعضی مواقع به موتور دیزلی کمک نماید .
با توجه به قدرت و گشتاور مناسب این موتورها این خودرو به هیچ وجه نسبت به انواع عادی X5 کند نبوده و از رانندگی هیجان انگیز و لذت بخشی نیز سود میبرد . این دقیقا معنای " حرکت پربازده "‌در ب ام و است چرا که لذت رانندگی با کاهش مصرف سوخت ترکیب شده است .




شتاب صفر تا صد این خودرو برابر 9/8 ثانیه میباشد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی فقط 5/6 لیتر میباشد .
یکی از نوآوری هایی که در این خودرو عرضه شده است نصب یک پنل خورشیدی به مساحت یک متر مربع بر روی سقف است . این پنل خورشیدی با جذب نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته میتواند باتری های لیتیوم یون پیشرفته ی این خودرو را شارژر کند .
این خودرو نیز مانند اکثر مدل های ب ام و از سیستم بازیابی نیروی ترمز ( regenerative braking system ) استفاده میکند تا در هنگام ترمزگیری بخشی از نیروی ترمز را در باتری ذخیره سازد .
گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو با همکاری شرکت معتبر زد اف آلمان طراحی شده است . این گیربکس از نوع ? سرعته ی اتوماتیک میباشد و به گونه ای برنامه ریزی شده که دنده ها را به طور اقتصادی تعویض کند تا مصرف سوخت به حداقل برسد .
پس ملاحظه میکنید که با این همه تکنولوژی و نوآوری میزان تولید گاز CO2 توسط این خودرو در هر کیلومتر برابر 172 گرم میباشد .


» نظر