سفارش تبلیغ
صبا ویژن

BMV 328I

برای امروز یک مقایسه بین ? خودرو که در کلاس سدان متوسط قرار دارند رو در نظر گرفتم . البته این مقایسه رو مجله کارانددرایور انجام داده بنابراین در مورد نتیجه ها من تقصیری ندارم !!! ( البته در مورد مقام اول من هم عقیدم ! ) .

2007 BMW 328i
2008 Cadillac CTS DI
2008 Infiniti G35 Sport
2008 Mercedes-Benz C300 Sport



ما در این مقایسه قصد داشتیم تا خودروهایی را مقایسه می کنیم که قیمتی در حدود ?? هزار دلار دارند - مجهز به گیربکس دستی هستند و همگی از نوع اسپرت میباشند .
ما در این گروه علاوه بر چهار خودروی فوق میتوانستیم لینکلن MKZ و لکسس آی 250 را نیز شرکت دهیم ولی لینکلن دارای گیربکس دستی نبود و لکسس نیز بیش از اندازه کند بود به همین دلیل در این مقایسه شرکت داده نشدند .
اگر ما در این آزمایش قصد انتخاب مدل 335 آی را داشتیم باید برای مدل پایه ی آن 39675 دلار میپرداختیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک 328 آی که به پکیج اسپرت ( چرم و صندلی های برقی ) به همراه چراغ های زنون مجهز بود را وارد گروه کنیم . قیمت این مدل با تجهیزات یاد شده به 38825 دلار رسید .
برای این آزمایش از مدل 2008 اینفینیتی G35 استفاده کردیم . این خودرو در تستی که قبلا با ب ام و 328 آی انجام داد از ب ام و شکست خورد ( این مقایسه در همین وبلاگ نیز منتشر شده برای مطالعه ی آن به بخش " مقایسه " مراجعه کنید . )
در این آزمایش ما از کادیلاک 258 اسب بخاری استفاده کردیم زیرا سقف قیمت اجازه ی تست مدل 304 اسبی را نمیداد . با این حال این مدل نیز به بسیاری از تجهیزات رفاهی و اسپرتی از جمله : گیربکس دستی ( 1300 دلار ) - پکیج تایرهای تابستانی که شامل لاستیک های 18 اینچی میشلن میشود ( 2980 دلار ) - ترمزهای بزرگتر -دیفرانسیل با لغزش محدود - چراغ های مه شکن و کمک فنر تقویت شده مخصوص سری V کادیلاک اشاره کرد .
با این همه تجهیزات قیمت کادیلاک به 36970 دلار رسید . ( جا دارد این قیمت را با قیمت خودروهایی که در ایران هستند مقایسه کنید ! به طور مثال یک تویوتا کرولای 2008 که در رده ی پایین تری از لحاظ کلاس - تجهیزات - موتور و... جای میگیرد 40 ملیون تومان قیمت ! آن هم برای مدل ثبت نامی دارد !! ) .
حال به نتایج این تست نگاه میکنیم :
رتبه ی چهارم : Mercedes-Benz C300 Sport


مرسدس گروه ما مجهز به لاستیک های چهارفصل بود . البته امکان سفارش لاستیک های تابستانی نیز بود که در آن صورت باید 1000 دلار اضافه پرداخت میکردید .
عملکرد این خودرو در مانورها و پیچ ها چندان جالب و دلچسب نیست و نسبت به بقیه ی اعضای گروه ضعیف تر عمل میکند .
تعویض دنده با این خودرو به کندی صورت میگیرد و تایرها به سطح مسیر چسبندگی خوبی ندارند . فرمان بزرگ این خودرو نیز عمکرد خوبی ندارد و در پیچ ها کند است .
مواد پلاستیکی خشکی که در داخل کابین استفاده شده برای یک لحظه شما را به یاد کرایسلر می اندازد ! فضای صندلی های عقب بسیار کم میباشد ضمن این که این صندلی ها از عمق مناسبی نیز برخوردار نمیباشند .
از نقاط قوت این خودرو میتوان به رانندگی انعطاف پذیر و امکانات خوب و مناسب اشاره کرد . سیستم صوتی این خودرو نیز از کیفیت و کارآیی بالایی برخوردار است و میتواند حداقل از لحاظ تجهیزات فضای لوکس و جذابی را برای شما به وجود بیاورد .

رتبه ی سوم : 2008 Cadillac CTS DI



کادیلاک سی تی اسی که ما در این آزمایش شرکت داده بودیم مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی بود . این گیربکس از تعویض سریع و خوبی برخوردار بود ولی نمیتوانست مثل گیربکس اتوماتیک خوب عمل کند . محل قرارگیری کلاچ که در جایی غیر عادی نیز قرار داشت به این وضعیت کمک میکرد .
برای این که صدای این موتور را بشنوید کافیست تا دور موتور را تا 7000 بالا ببرید و خودرو را در دنده یک قرار دهید آن گاه به خوبی زوزه ی وحشیانه ی موتور را خواهید شنید .
در هنگامی که این خودرو را با 328 آی مقایسه میکنید متوجه میشوید که این خودرو خیلی در سطح و اندازه ی سری 3 نیست و با توجه به ابعاد و وزن سنگینی که دارد ( بیش از 250 کیلوگرم نسبت به سری 3 ) بهتر است آن را با سری 5 مقایسه کرد !!
فرمان این خودرو سنگین است و وزن زیاد آن نیز دینامیک چندان مناسبی را برای این خودرو به ارمفان نمی آورد . البته با انتخاب مدل 304 اسبی میتوانید بخشی از این ضعف را جبران کنید ولی هنوز CTS در چابکی به پای ب ام و نمیرسد .
البته کادیلاک ما با توجه به تایرهای مخصوص میشلن با 155 فوت بهترین فاصله برای توقف از سرعت 110 کیلومتر را داشت . همچنین به دلیل استفاده از فنربندی های تقویت شده با سرعت 103 کیلومتر بهترین امتیاز را در بخش تغییر مسیر حرکت دریافت کرد .
از نکات مثبت این خودرو علاوه بر موارد فوق میتوان به طراحی زیبای داخل و خارج و امکانات مناسب اشاره نمود .

رتبه ی دوم : 2008 Infiniti G35 Sport



گویا دوباره تاریخ تکرار شد ! چرا که در این تست نیز اینفینیتی در جایگاه دوم پس از ب ام و قرار گرفت .
این خودرو از یک موتور قدرتمند 5/3 لیتری که 306 اسب بخار قدرت دارد سود میبرد . این موتور مهم ترین نقطه ی قوت این خودرو محسوب میشود و بهترین شتاب را که برابر 5/5 ثانیه ( در گروه ) است را به ارمغان می آورد .
زمان لازم برای طی مسافت 400 متر فقط 1/14 ثانیه بود که از این لحاظ نیز اینفینیتی بهترین در گروه بود .
گیربکس دستی این خودرو اگر چه نسبت به مدل قبلی بهتر شده و از سازوکار مدل G37 استفاده میکند ولی هنوز خشک و سخت عمل میکند . در هنگام تعویض دنده به خصوص در دنده دو صدای قرچ و قوروچ نه چندان جالبی از گیربکس بلند میشود و باعث آزار شما میگردد .
اما از دیگر نقاط قوت اینفینیتی میتوان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد . قیمت مدل فول این خودرو با تمامی تجهیزات نظیر : i-pod و کارکیت بلوتوث - صندلی های چرمی - صندلی های گرم شونده و برقی - کروز کنترل فعال و... برابر 38865 دلار است .
شاسی این خودرو نیز از مقاومت بالایی برخوردار است به طوریکه توانست شتاب جانبی 89/0 جی را تحمل کند .
با این اوصاف اینفینیتی بر روی کاغذ برنده ی این تست است ولی تا زمانی که پشت فرمان ب ام و ننشینید نمیتوانید درباره ی آن اظهار نظر کنید .

رتبه ی اول : 2007 BMW 328i



قبل از انجام این تست ما تقریبا مطمئن بودیم که ب ام و تمامی رقبا را خواهد بلعید ! البته این اتفاق در هنگام آزمایش نیز رخ داد . قبل از این که به بیان نقاط قوت این خودرو بپردازید اجازه بدهید تنها نقاط ضعف این خودرو را بگوییم :
1 - فضای کم برای سرنشینان عقب 2 - جاگذاری نامناسب پوشش روی درها که باعث برخورد زانوان در گوشه ی اتاق میشد 3 - کیفیت پایین صدای رادیو
به جز موارد فوق نقطه ی ضعف خاصی در این ب ام و به چشم نمیخورد .
اما چرا 328 آی توانست مقام اول را کسب کند ؟ برای این که این خودرو هم اسپرت بود و هم لوکس .
دینامیک و کیفیت رانندگی این خودرو از بسیاری از خودروهای اسپرت بالاتر است و علملکرد خیلی خوبی دارد .
با توجه به این که این خودرو از پکیج اسپرت سود میبرد زیبایی و جذابیت کابین و بدنه دوچندان شده بود .
استفاده از چرم در داخل خودرو باعث به وجود آمدن فضای زیبایی گشته بود .
وزن کم این خودرو کنترل آن را آسان کرده بود . ترمزهای این خودرو از قدرت بالایی برخوردارند و میتوانند به سرعت خودروی شما را متوقف کنند .
لاستیک های بریجستون پوتنزای این خودرو از بیشتری چسبندگی ممکن به سطح جاده برخوردار بودند و یک رانندگی چابک و سریع را با این خودرو به ارمغان می آورند .
موتور 3 لیتری 6 سیلندر این خودرو میتواند 230 اسب بخار نیرو تولید کند که 74 اسب بخار از اینفینیتی کمتر است ولی با این حال در عملکرد ب ام و بهتر از اینفینیتی است .
میزان مصرف این خودرو با توجه به وزن کم و موتور پیشرفته ای که دارد کمترین در گروه بود و این نیز یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب میشود .
بار دیگر ب ام و سری 3 در یک مقایسه اول شد . این خودرو بهترین سدان اسپرتی است که میتوانید در این محدوده ی قیمت خریداری کنید .



» نظر