سفارش تبلیغ
صبا ویژن

BMV X6

انتظار پایان یافت و بالاخره اطلاعات رسمی X6 منتشر شد . البته من یه پست تو صفحه 2 گذاشته بودم در مورد X6 اما دقیق و رسمی نبود که این پست مکملش خواهد بود.
عکس ها و اطلاعات رسمی BMW X6


طبق اخبار بدست آمده ب ام و X6 در نمایشگاه دیترویت که در ژانویه ی 2008 شروع میشود به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .
اما پیش از آن شرکت ب ام و تصاویری رسمی به همراه مشخصات مدل تولیدی این خودرو را منتشر ساخت .
BMW X6 توسط آقای " پیر لکلرک " طراحی شده . آقای لکلرک قبلا عهده دار طراحی مدل X5 جدید نیز بوده اند .
طراحی این خودرو که در قسمت جلو بسیار شبیه مدل X5 میباشد به خوبی صورت گرفته . در حقیقت هدف از طراحی این خودرو معرفی یک ب ام و ی کاملا متحول شده در فرم چراغ ها نبود زیرا مدل X5 خود دارای طرحی زیبا و اسپرت بود ولی شرکت ب ام و برای عرضه ی مدلی اسپرت تر و جذاب تر بحث تولید X6 را مطرح کرد .
موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو همانند طراحی آن فوق العاده است ! تصور یک موتور V8 که به دو توربوشارژر ( توین توربو ) مجهز شده و 4/4 لیتر حجم دارد میتواند هر کس را به هیجان در بیاورد ! مخصوصا زمانی که مطلع شوید قدرت این موتور برابر 400 اسب بخار و گشتاور آن برابر 450 پوندفوت میباشد !
این موتور که از آلومینیوم ساخته شده و انژکتورهایش سوخت را به طور مستقیم به درون محفظه ی سیلندر هدایت میکنند اولین موتور هشت سیلندر ب ام و ( به جز مدل های M ) است که به توربوشارژر مجهز شده .
برای این خودرو یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی که از قضا این یکی نیز به دوتوربوشارژر مجهز شده ! و 300 اسب بخار نیرو و 300 پوندفوت گشتاور تولید میکند در نظر گرفته شده است .




این موتور که به عنوان " موتور سال 2007 " نیز ملقب گردیده در سه مدل 335 - 535 و 135 نیز جاخوش کرده است !
شتاب 0-96 کیلومتر x6 با موتور 8 سیلندر برابر 3/5 ثانیه میباشد که برای یک اس یو وی رقم بسیار خوبی است .
یکی از هنرهای ب ام و در تولید موتور علاوه بر نسبت قدرت به حجم بالا بازدهی بالای موتور نیز میباشد . هر دو موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو علاوه بر پاس کردن استاندارد ULEV II ( که یکی از سخت گیرانه ترین قوانین و مختص به ایالت کالیفرنیا میباشد ) توانسته استاندارد اروپایی یورو 5 را که هنوز اجباری نشده را نیز دریافت کند .
برای این خودرو سیستم X-Drive ب ام و به طور استاندارد نصب شده تا با کمک سیستم های الکترونیکی دیگر نیروی موتور را بین دو محور جلو و عقب تقسیم کند .
با تعبیه دو چرخ دنده سیاره ای در قسمت عقب و دوکلاچ میتوان نیرو را به یکی از دوچرخ عقب فرستاد .
از دیگر تجهیرات این خودرو میتوان به : فرمان هوشمند ( اختیاری ) - بادی رول - کنترل پایداری کششی ( برای کشیدن اجسام ) - کنترل حرکت بر روی سرازیری و کروز کنترل فعال ( این سیستم میتواند سرعت خودرو را کنترل و از برخورد آن با اتومبیل جلویی جلوگیری کند ) اشاره کرد .
فنربندی این خودرو نیز توسط متخصصان ب ام و به گونه ای طراحی شده تا خود را با ناهمواری های جاده با دقت میلی ثانیه وفق دهد .



در مورد فضای داخلی این خودرو نه تنها میتوان گفت : فوق العاده !! امکان سفارش 11 نوع پوشش به همراه طراحی زیبای کابین باعث شده تا لذت رانندگی با این خودرو دوچندان شود !
برای بیرون خودرو نیز میتوان 10 رنگ مختلف را سفارش داد .
برای این خودرو یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که هماهنگی بسیار مناسبی با موتور خودرو دارد .



ب ام و با معرفی X6 توانسته ویژگی هایی نظیر : زیبایی - قدرت - دینامیک - راحتی و ایمنی را یک جا به معرض نمایش بگذارد .
X6 از نیمه ی سال 2008 در آمریکا به فروش خواهد رفت و مدل هیبریدی آن نیز سال 2010 عرضه خواهد شد .



» نظر