سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرادوی 2010 بهترین ماشین برای جاده های کوهستانی

نویسنده : - ساعت ?:?2 ‎ب.ظ روز ????/?2/29
 

toyota

یکی از محصولات پر فروش تویوتا در ایران، مدل های مختلف پرادو است که با استقبال کم نظیر مردم نیز روبرو بوده است. موفقیت مدل های اولیه پرادو در بازارهای جهانی و بازار ایران، تویوتا را بر ان داشته تا نسل جدید این خودروی شاسی بلند را با عنوان مدل 2010 وارد بازارهای جهانی نماید. به همین دلیل شرکت ایرتویا، نمایده شرکت تویوتا به منظور رونمایی از این خودرو جدید، مراسمی برگزار کرد که در نوع خود و در بین سایر واردکنندگان خود کم نظیر بود. بسیاری از اصحاب رسانه و به خصوص خودرونویسان در این کنفرانس حضور داشتند و مسئولان تویوتا با حوصله تمام به معرفی جزئیات محصول جدیدشان پرداختند. وقتتونو نمی گیرم وبه معرفی اتومبیل می پردازم.                                  

                            دیدن در ادامه مطلب!

toyota toyota toyota   


طراحی خارجی prado

toyota

فرم کلی این پرادو مشابه نسل قبل بوده اما در طول و عرض اندکی افزایش پیدا کرده و از ارتفاع ان اندکی کاسته شده است. با وجود 2،8 متر فاصله بین دو محور، دایره گردش پرادوی جدید 11،6 متر است.

در جلو و عقب اتومبیل سعی شده است تا سپرها اندکی بالا امده و زاویه داشته باشندتا بتوان به راحتی وارد شیب های زیاد شده و در شرایط نامساعد چیزی به سپر برخورد نکند.لبه های جلوی کاپوت اندکی برجسته تر از مدل قبلی هستند تا دیده شوند و راننده بر ابعاد اتومبیل تسلط داشته باشد.

toyota

چراغ ها دارای خشونت بیشتری شده و جلب توجه می کنند. گلگیرهای اتومبیل دیگر مانند نسل قبل دارای بچه گلگیرهای چسبیده به بدنه نیست و برجستگی روی چرخ ها در واقع حالت خود بدنه است. این برجستگی ها به سمت عقب کشیده شده اند و شباهت زیادی لندکروز جدید دارند. رینگ های بزرگی در ابعاد 17 یا 18 اینچ برای پر کردن گلگیرها تعبیه شده اند.

toyota

 

طراحی داخلی Prado

تویوتا در این نسل ساختار کلی نسل قبل را حفظ کرده و از شاسی و اتاق مشابهی استفاده کرده است اما تغییرات بسیاری اعمال شده اند. برای مقال نقاط جذب انرژی در شاسی و بدنه بازنگری شده اند تا در تصادف با اتومبیل های کوچک، این اتومبیل بزرگ بر روی اتومبیل کوچکتر سوار نشود. ستون های A و حاشیه سقف نیز به لایه مقاومی مجهز شده تا از کابین به خوبی محافظت کنه. اتصال بین شاسی و بدنه با لاستیک جاذب ارتعاشات برقرار می شود.

toyota

ستون های A و B در طرفین از زیر اتومبیل متصل هستند تا نیروی ضربه توزیع شود و تغییر شکل کمتر رخ دهد. داخل درب ها با ماده ای اسفنجی و محکم پر شده است تا هنگام حادثه قطعات شکسته و تغییر شکل یافته به بدن سرنشین اسیب نزنند و از شدت ضربه کاسته شود.

toyota

اکنون به بررسی برخی از امکانات وتکنولوژی های این خودرو می پردازیم:

1- سیستم تعلیق پویای وابسته به نیروی محرکه(KDSS):سیستم KDSS که یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های خودروسازی محسوب می شود، در حالت کلی موجب ایجاد تعادل و پایداری بسیار زیاد برای خودرو در شرایط جاده ای و خارج از جاده می گردد.

2- انتخاب وضعیت رانندگی در خارج از جاده: بی شک این قابلیت از برجسته ترین ویژگی های خودروی پرادو 2010 است که ان را از سایر رقبا متمایز کرده است. این سیستم شامل انتخاب 4 حالت پیمایش برای شرایط خارج جاده ای می باشد که بسته به شرایط گوناگون توسط راننده بکار گرفته می شوند. و این حالات عبارتند از : گل و شن و ماسه، تکه سنگ های سست، تپه و حاک ریز، صخره.

3- سیستم هوشمند حرکت خیزشی(Crawl Control): این گزینه مشابه کروز کنترل که برای سرعت های بالاتر از 40 کیلومتر در ساعت قابل استفاده است، برای سرعت های کمتر از 10 کیلومتر در ساعت، کنترل اتوماتیک خودرو را در شرایط توصیف شده در بالا را در دست می گیرد.

4- کروز کنترل وفق دهنده:‌ کروز کنترل های مدل پیش از 2010 این گونه عمل می کرد که راننده قادر بود ان را در سرعت های بالاتر از ?0 کیلومتر در ساعت فعال نموده و تا زمانی که پدال ترمز را فشار نداده بود، خودرو با سرعت ثابت به حرکت خود ادامه می داد. کروز کنترل در مدل 2010 حالت وفق دهنده پیدا کرده است. در این حالت راننده فاصله دلخواه با خودروی جلویی را تنظیم نموده، در صورت رسیدن به خودرویی که با سرعت پایین تر نسبت به خودروی اصلی درحال حرکت است، رادار خودرو با رسیدن به فاصله  مورد نظر، سرعت خودرو را متناسب با خودروی جلویی تنظیم می کند.

?- سیستم پیشگیری از تصادفات: این سیستم به کمک رادار راننده را در مواقعی مواقعی که می بایست ترمز گرفته شود از طریق زدن بوق مخصوص و نمایش هشدار در صفحه نمایش مطلع می سازد.در صورتیکه سیستم احتمال تصادف با در صد وقوع بالا پیش بینی نماید به صورت خودکار تجهیزات ایمنی را فعال می نماید.

?-دوربین های چند گانه

7-سیستم کمک پارک

8-پنجره نمایش دهنده زاویه چرخ ها

9-صندلی های ردیف سوم برقی

toyota

toyota

موتور گیربکس Prado

موتور عرضه شده به بازار ایران فعلا نمونه شش سیلندری 4 لیتری است. این موتور بسیار قدرتمند در نسل قبلی پرادو نیز موجود بود و همه تعریف و تمجید هایی که از قدرت ان شده بود را شنیده ایم. برای استفاده در این مدل با تغییرات و بهینه سازی هایی این موتور می تواند 271 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند که پیشرفتی 13 درصدی در بازدهی نسبت به موتور نسل قبلی نشان می دهد.

 

حداکثر قدرت در دو موتور 5600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور در 4400 دور بر دقیقه بدست می اید. این موتور در نسل قبلی در سیکل ترکیبی 13 لیتر در یکصد کیلومتر مصرف می کرد که در این مدل با وجود افزایش قدرت اندکی کاهش یافته و به حدود 12،5 لیتر در یکصد کیلومتر رسیده است .

 

ایمنی Prado

برای محافظت از عابران پیاده در صورت برخورد، کاپوت وسپر دارای نقاط شکستگی هستند که باعث تغییر شکل به سمت پایین می شوند. این کار باعث می شود مقداری از ضربه با تغییر شکل گرفته شود و در عین حال بدن عابر به طرف بالا هدایت شود.

داخل کابین بصورت استاندارد هفت ایربک استفاده شده است که از تمامی سرنشینان حتی ردیف سوم می تواند محافظت کند.



» نظر